19 Ocak 2016 Salı

Sağlıklı Uzayan Saçlar İçin 6 İpucu (Rapunzel olmak isteyen kızın günlüğü #2 )

Merhabalaaaaarrr :)

Sizi saç uzatma macarama davet ediyorum :)
Evet,geçenlerde yayınladığım yazımda da belirttiğim gibi yaklaşık 1 haftadır saç uzatmak için ciddi bir girişimde bulunuyorum :)
Bu yazımda saç uzatmak için neler yapacağımdan bahsedeceğim ve saçlarımın şuan hangi boyda olduğuna dair bir fotoğraf ekleyeceğim :)
Fotoğraf ekleme olayını her ay sonu düzenli olarak ekleyip bloğumda bol görselli bir saç uzatma günlüğü yayınlamayı planlıyorum :)
Hatta bakınız ismi de ;
Rapunzel olmak isteyen kızın günlüğü #12345678.... :)

Saçlarımın şuan ki durumu :)

Not:Saç bakım yağını kullanmaya başladıktan 1 hafta sonra çekilmiştir.
(Başlamadan önce çekmeyi unuttum Malesef..)
Not: Saçlarınızın her ay ne kadar uzadığını ölçmek için benim giydiğim gibi çizgili bir kazak yardımıyla ölçebilirsiniz :)
Evet çok kısa değil ama ben en azından bi belime kadar gelsin istiyorum :))
Öyleyse bir de hedefimdeki saç boyu görselini de sizlerle paylaşayım :)



Olur mu dersiniz ?
BENİM UMUDUM VAR :))


Neyse daha fazla uzatmadan başlayalım :)

KURAL 1 : SAÇLARINI İÇTEN BESLE
Buraya tıklayarak Saç Uzatan Besinler hakkındaki yazımı okuyabilirsiniz. :)
Saçlarınızın daha hızlı uzamasını istiyorsanız kesinlikle bu adımı atlamayın ;)


KURAL 2 : SAÇ YIKAMA DÜZENİ

Saçlarını hergün yıkama ! Bu saçlarının daha temiz olmasını değil sadece daha çabuk yağlanmasını sağlar.
Hatfada 3 saçlarlar için en ideal olanı ;)

KURAL 3 : SAÇLARIN UZAMASINA YARDIMCI OLAN BİTKİ VE VİTAMİN İÇEREN SAÇ ÜRÜNLERİNİ KULLANMAYA ÖZEN GÖSTER

Biliyorsunuz ki yeni bir yağ ve şampuan keşfettim,yazısını buradan okuyabilirsiniz.
Ancak bu şampuandan beklentim çok yüksek olsa da daha önce kullandığım şampuandan da vazgeçmedim ve 2 şampuanı birden kullanıyorum,kullandığım diğer şampuan ve saç bakım rutinimdeki diğer ürünler hakkındaki yazımı okumak için 
Buraya tıklayabilirsiniz :)

KURAL 4 : ISIDAN UZAK DUR (DURABİLDİĞİN KADAR :) )

Bu çok ama çok önemli bir madde :)
Saç düzleştirici,maşa,fön hayatımızın bir parçası haline geldi,bu inkar edilemez birşey evet ama saçlarımıza olan zararı o kadar fazla ki :/
Ben kendimce bir karar aldım; Çok önemli bir davet vs. olmadıkça saçlarımı sadece haftada 1 kere (haftasonu olabilir) düzleştirmeye/maşa yapmaya karar verdim :)
Belki bu süreyi ileride daha da uzatırım.(Başarabilirsem :) )
Ayrıca saçlarımıza ısı uygularken,ısıdan koruyucu sprey kullanmayı unutmayalım :)

Küçük bi Not :

Saçlarınıza ısı kullanmadan şekil vermek istiyorsanız,duştan sonra(çok ıslak olmayacak ) nemli saçlarınzı örün ve sabah kalktığınızda doğal dalgalara merhaba deyin :)
Ayrıca ne kadar doğru bilmiyorum ama büyüklerimizin hep söylediği bir söz, Saçları örmek,saçların uzamasına yardımcı oluyormuş :)
KURAL 5 : SAÇLARI SICAK SU İLE YIKAMA!

Saçlarınızı asla çok sıcak suyla yıkamayın,olabildiğince ılık su ile yıkayın.
Kışın biraz zor olabilir ama ; hatta soğuk su ile saçları yıkamak saçlara çok çok yararlı.
Soğuk su; kan dolaşımını hızlandırıp saçların daha hızlı uzamasına yardımcı olur ve saçların daha parlak ve sağlıklı görünmesine sebep olur :)

1

KURAL 6 : SAÇLARINDAKİ KIRIKLARI DÜZENLİ OLARAK ALDIR :)
Bu kuralı benim de tam olarak yaptığım söylenemez ama dikkat etmeye çalışacağım bundan sonra 7-8 ayda bir kestirdiğim saçlarımı 6 ya da 5 ayda bir kestirmeye özen göstereceğim :)
Aslında insan ilk önce şöyle bir düşünceye kapılmıyor değil :) '' Saçlar kökten uzamıyor mu ne gerek var ? ''
Saçlar köklerinden uzuyor ancak uçlarından da nefes alıyor :)
Kırık saçların nefes alması da  oldukça güç olduğu için saçlar oldukça zor ve sağlıksız bir şekilde uzayacaktır, bu yüzden mutlaka saçlarımızdaki kırıklardan kurtuluyoruz kızlar :)

İsteyen herkesin rapunzel saçlarına kavuşması dileğiyle.. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder